Generació Millennials

Generació Millennials

La generació Y, també coneguda com a generació milenial, del mil·lenni o milénica -de l’anglès Millennial generation-, és la cohort demogràfica que segueix a la generació X. No hi ha precisió o consens respecte de les dates d’inici i fi d’aquesta generació. Els comentaristes utilitzen la dècada de 1980 com a referència. Als nascuts en aquesta generació se’ls coneix com mileniales o milénicos, de l’anglès millennials. Són persones que s’adapten fàcil i ràpidament als canvis, ja que ells van passar d’utilitzar el vídeo Betamax, al VHS, el DVD, a l’Blu-Ray i naveguen amb soltesa en els sistemes streaming. Van usar el telèfon fix per comunicar-se amb els seus amics i tota classe de telèfons mòbils, fins a arribar als anomenats telèfons intel·ligents. Van passar de disquets per a emmagatzemar la seva informació, a cremar CD, utilitzar USB i fins l’emmagatzematge en el núvol. Aquests canvis van ocórrer en menys de 20 anys i ells van aprendre a adaptar-se.

 

 

Identitat Cultural

Alguns han argumentat que la generació I ha transcendit les batalles ideològiques engendrades per la contracultura de la dècada de 1960. Això està més que documentat per Strauss & Howe en el seu llibre titulat Millennials Rising: The Next Great Generation, que descriu la generació I com més cívica, rebutjant l’actitud dels baby boomer i la generació X. Aquesta afirmació cobra especial sentit si es considera que la difusió d’Internet ha contribuït sensiblement a la democratització del control de la informació, així com els processos de presa de decisions.

Els que pertanyen a la generació I posseeixen una personalitat crítica, demostrant així la seva preponderància en la cultura, compten amb un pensament estratègic, a més de ser més sociables i comptar amb una actitud d’ubiqüitat, el voler estar atents a diverses coses al mateix temps i la tecnologia els permet aconseguir-ho. Donen gran importància a la seva autonomia i a la seva llibertat. Per la seva ideologia pensen que tothom ha de tenir la seva pròpia opinió, que sigui escoltada i respectada independentment de la seva edat o la seva experiència.

D’acord amb una investigació duta a terme pel Pew Research Center, el 50% dels membres de la generació I es descriuen a si mateixos com políticament independents, i prop del 30% declara no estar afiliat a cap religió. No obstant això, aquesta desafiliació no implica apatia cívica: s’involucren en els debats sobre les polítiques de govern en curs, expressen la seva opinió compromesa i la difonen en les xarxes socials i participen en les eleccions. En el cas dels nord-americans, voten majoritàriament als demòcrates, ja que tenen una perspectiva progressista en la major part de qüestions socials i polítiques.

En els mitjans de comunicació se’ls sol denominar nadius digitals, és a dir que, per a ells, l’ocupació de la tecnologia és part de la seva vida quotidiana des dels seus primers anys d’edat, han nascut i s’han criat amb almenys un dispositiu electrònic al abast de la mà, televisions a color, de paga, ordinadors personals, videojocs pel que per a ells, l’ús de noves tecnologies no és una pràctica misteriosa ni complicada a la qual cal adaptar-se, sinó tot el contrari la tecnologia és imprescindible per seva existència.

Als Estats Units, aquesta generació està influïda per les conseqüències de la crisi econòmica de 2008-2014, durant la qual diversos governs han implementat plans laborals per baixar les taxes d’atur juvenil dramàticament creixents, encara que són una generació ben formada amb títols universitaris en majoritàriament, ells no busquen una feina d’oficina per a tota la seva vida, prefereixen un que els agradi. Prefereixen buscar desafiaments del seu gaudi o de suport a la comunitat.

A nivell mundial, aquesta generació es caracteritza per l’ús continu de telèfons intel·ligents i xarxes socials, un patró de consum molt basat en el boca a boca i la inclinació a la tecnologia, el que ha donat origen als estudis sobre la por a estar desconnectat o Fobo (de l’anglès fear of being offline).

Les empreses cada dia tenen més reptes pel que fa a la contractació de personal a causa de les grans bretxes generacionals que hi ha entre els diferents càrrecs, una d’aquestes bretxes és marcada pels Millennials, nascuts entre 1980 i 1995, joves que a l’altura del partit tenen entre 20 i 35 anys, els quals es van fer adults amb el canvi del mil·lenni. Això és una cosa que realment exigeix ​​a les empreses transformacions en els seus esquemàtics models perquè treballar amb aquesta gent és definitivament un altre cuento.7 Molts membres d’aquesta generació han demostrat mitjançant el seu esperit emprenedor com es pot dur a terme treball intensiu en coneixement dins d’una organització de forma distribuïda i deslocalitzada. Generalment aquests individus mostren una preferència per les jerarquies planes, un alt nivell d’autoorganització, i un sistema de decisions basat en el consens, tot això facilitat per la comunicació intensa a través d’una gran varietat de canals, incloent xarxes socials externes a l’organització .

Posted in Generacions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *