Generació Z

Generació Z

Generació Z és un nom utilitzat per fer referència a la cohort de persones nascudes després de la generació del mil·lenni. Tot i que encara no hi ha un acord general sobre les dates límits d’aquesta generació, alguns autors li donen origen a mitjans dels 90 o principis de la dècada del 2000 (depenent de l’investigador) fins a l’any 2010, concordant en què aquesta generació comença amb la fi de la bombolla econòmica. Per tant, la generació posmilenio es compon actualment d’adolescents majoritàriament i adults-joves en un percentatge en creixement.

 

 Característiques generals virtual

Aquesta generació ha adoptat la tecnologia des dels seus primers passos el que ha generat una gran dependència d’ella. Són més inclinats al món virtual. Si la generació Z és modelada adequadament, poden aconseguir molt més que les seves generacions anteriors utilitzant els mitjans digitals. No obstant això, d’altra banda es parla d’una escassetat d’habilitats interpersonals així com també de la no valoració de la importància dels valors de la família. Són molt egoistes en el seu caràcter i creuen en la seva pròpia persona en excés, derivant això en falta de compromís social i escassa empatia. A més no creuen viure d’acord a les normes socials. La seva societat existeix a Internet on s’obre la seva ment i expressen les seves pròpies opinions.

L’educació i el treball té un paper molt important en les seves vides veuen l’educació com un mitjà de supervivència. Per a ells preval la intel·ligència i el coneixement sobre la tecnologia i entre moltes coses. El fet d’haver nascut després de l’auge digital dels anys 1990 fa que s’adaptin de manera extraordinària a futures tecnologies com cap altra generació (2015).

 

Característiques

La generació Z són el conjunt de persones nascudes entre els anys 2000 i dels anys 2010 (raó per la qual se’ls denomina també els posmileniales), que estan acostumades a les interaccions socials mitjançant mitjans virtuals i de la mateixa manera estan acostumats a les interaccions socials reals, les quals en la pràctica representen un desafiament per a molts. A la generació Z també se l’anomena igen i generació net. Però majoritàriament s’ha dit que els joves que van néixer entre els anys 1990 i 2010 tenen trets de la generació I i trets de la generació Z.

Són molt impacients atès que ells volen resultats immediats. Internet sempre va estar aquí per a ells i això simplement ho donen per fet. Ells ho consideren el major instrument per a la humanitat. Els seus mitjans de comunicació utilitzats principalment són xarxes socials i es relacionen a través de comunitats en línia com Facebook, Instagram, Twitter, Flickr, Tumblr, WhatsApp, Badoo, tinder, YouTube, Telegram entre d’altres.

En el personal, ells no creuen en el compliment dels seus amics i relacions en desenvolupament, no obstant això són capaços de fer grans comunitats i enormes col·laboracions per mitjà d’Internet sense conèixer a ningú personalment. No es desenvolupen de manera correcta en matèria de parlar en públic atès que els seus modes de comunicació són principalment a distància i la privacitat és un tema controvertit per a ells.

Veritablement és una generació postmodernista. Les seves vides es basen en completes activitats estructurades, a causa d’això un grup d’investigadors socials pensen que els membres de la Generació Z tindran una forta consciència sobre l’ètica laboral, així com també més individualista i asocial que les anteriors generacions, el que pot degenerar en manca de col·laboració i comunicació en el treball.

La Generació Z és la tercera i última de les generacions després de la Generació I ( “Generació Milenians”) (1980-1990).

Quant a les seves característiques en entorns d’aprenentatge alguns autors coincideixen que els estudiants membres d’aquesta generació senten gran atracció per la informació visual a causa de la seva familiaritat amb dispositius digitals i la seva facilitat per dur a terme diverses activitats simultàniament. A més alguns autors consideren que algunes de les seves competències, com la competència lectora, estan sent transformades causa de la seva familiaritat amb dispositius, plataformes i textos digitals.

 

Posted in Generacions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *